Helppo ja hyvä smoothie ♥

Kuten moni muukin, minäkin olen hurahtanut täysin erilaisiin smoothiehin! Lähes poikkeuksetta aloitan aamuni jonkinlaisella smoothiella, hieman päivästä ja fiiliksestä riippuen. Nyt kuitenkin pitkäksi aikaa testilaboratorio on suljettu, sillä olen niin rakastunut tähän kyseiseen smoothieen, että todennäköisesti vedän tätä monta viikkoa putkeen täysövereihin asti. Jos sellainen on edes mahdollista!

Mun smoothiet lähtee yleensä siitä mitä kaapista löytyy ja niitä vaan heittelen summamutikassa blenderiin. Oon maailman surkein kokki ja leipuri, koska en ikinä jaksa mitata mitään aineita. On tosi helppoa jonkun bravuurin ohje laittaa ystäville jakoon kun mittasuhteista ei oo mitään tähtitieteellistä hajuakaan. Parhaat maut syntyy kokeilemalla! Eikö?

Oon halunnut tehdä mun aamuisen smoothien mahdollisimman puhtaista ja hyvistä raaka-aineista (ilman lisättyä sokeria) ja sen takia tässäkin smoothiessa oon etsiny ne kaappien parhaat!
Avokadosta ja tuosta luomu peanut butterista löytyy paljon hyviä rasvoja ja mun mielestä avokado antaa myös ihanan koostumuksen smoothielle, ja on aika miedonmakuinen, joten erittäin monikäyttöinen! I’m in love.

Lehtikaali taas on melko uusi löytöni, vaikka se on varsinainen terveyspommi! Siitä löytyy tuplasti enemmän C-vitamiinia kuin esimerkiksi appelsiinista ja siinä on myös paljon rautaa, kalsiumia ja proteiinia. Mä olin itse ensin tosi epäluuloinen tän vihreän terveyspommin suhteen, enkä voinut kuvitellakaan lykkääväni jotain kaalia smoothieeni ja vieläpä tykkääväni siitä! Väärässä olin, lehtikaali ei maistu ollenkaan läpi, jos salaatit nyt muutenkaan maistuvat yhtään miltään.

Banaanille peukutan sadasta syystä. Sen terveyshyödyistä voisi sepostaa loputtomiin ja luettelo on pitkä. Banaani sisältää B6 -vitamiineja, jotka vähentää turvotusta, suojaa 2-tyypin diabetekselta ja helpottaa painonpudotusta. Banaanissa on paljon rautaa ja bansku auttaa myös vähentämään kalsiumin puutetta ja vahvistaa luita. Tässä keltaisessa herkussa on myös paljon kuituja ja on todellinen kymppi myös ruoansulatukselle. Banaania lykätään nykypäivänä lettuihin, rahkoihin, pannukakkuihin ja ties minne. Eli erittäin monikäyttöinen ja loistosnäksi myös ennen treeniä!  

Persimonista jotkut eivät ole edes kuulleet. Kauden halpaherkku! Sisältää runsaasti betakaroteenia, kuitua, kalsiumia ja rautaa. On raakanakin makea, ruskeapilkkuisena makeimmillaan, kuten banaanikin. Näyttää hiukan oranssilta tomaatilta ja maistuu… No makealle, maistakaa, hirveen vaikee selittää!

Viimeisenä, mutta ei todellakaan vähäisimpänä vaan suurimpana rakkautenani; Taateli. Taatelin koostumus on pehmeän toffeemainen. Se sisältää paljon kuituja, kaliumia, rautaa ja sinkkiä. Makean herkun sisältämät B3- ja B6- vitamiinit lieventävät masennusta, antavat hehkua iholle ja tukea hermoille (kukapa sitä näin joulun alla ei tarvitsisi).

Jottei yhdestä smoothiesta aikaan saatu postaus olisi koraanin mittainen, yhteenvetona voisi todeta: Aivan loistava terveysherkku aamuun! Tästä setistä tulee aika tuhtia (maidon tai veden määrästä riippuen), joten tällä selviää lounastaukoon asti virkeästi!

Mukavaa keskiviikkoa! ♥

Pauliina

5 vastausta artikkeliin “Helppo ja hyvä smoothie ♥”

  1. Moi 🙂 Kyllä mä sun blogin muistan..Mun pitäis taas aloittaa syömään terveellisesti.Tilasin just personal trainerilta ruokavalion ja aloitan sen heti ku tuun terveeksi <3

    • Oi että, kuullostaa loistavalta! Ja toi suunnitelma, että sit kun on taas terve niin motivaatiokin kohdillaan! 🙂 Kipeänä kun ei oikein mikään innosta. Tsemppiä uuten ruokavalioon ja pikaista paranemista ♥ Jos jotain pohdintoja tai ajatuksia joskus herää, niin kysy toki! 🙂

    • Tää on kyllä herkku! Kannattaa ilman muuta kokeilla! Niin terveyspommikin niin pitää pirteänä ja kylläisenä pitkälle päivään! 🙂

  2. […] puhtaiden raaka-aineiden yhteensovittamista! Edellisen lempeän pehmeän lempparismoothieni löydät täältä.       Aluksi tässä aamupommissa ei olisi tullut mieleenkään […]

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta