Tehokas mäkitreeni

Mulla on viha-rakkaussuhde mäkitreeneihin. Rakastan niiden tehokkuutta ja haasteellisuutta ja sitä, että jokainen treenikerta voi olla erilainen! Mäkitreenejä voi muokata itselleen sopiviksi HIIT -treeniksi ja hiki solisee joka kerta.

Kolikon toinen kääntöpuoli on se inho, tai se hyvä viha. Tiedän, että treeni tulee olemaan niin tappo, että jalat vavisten saan horjua kotiin kuin 6 promillen humalassa hoippuva matami tai 85 -vuotias ikäleidi. Treenin jälkeen henki kulkee just ja just ja kotiin pääseminen on ainut mielessä oleva agenda, palkkarin lisäksi 😀 Pelkkää rakkautta siis!

MOJOVA MÄKITREENI

Lämmittelyksi kävele mäki muutaman kerran ylös ja alas, jotta kroppa lämpeää.

Spurttaa mäki täysillä ylös, hölkkää tai kävele alas.

Tee alhaalla vaihtoehtoisesti 10 burbeeta tai 10 kyykkyhyppyä.

Spurttaa mäki uudelleen täysillä ylös, hölkkää tai kävele alas.

Tee alhaalla 15 askelkyykkyhyppyä per jalka.

Spurttaa mäki täysillä ylös, hölkkää tai kävele alas. (Vaikka löntystely houkuttaisi, älä luovuta 😀 )

Alhaalla pidä koko vartalo tiukassa paketissa hooverissa/lankussa 1min. (Huomioi ettet ole pyrstö pystyssä, eikä alaselkä pääse notkahtamaan alas.)

Löytyykö mäkispurttaajia? Millaisia mäkitreenejä te tykkäätte tehdä?
Turun seudulla on mäkiä ihan loistavasti ja huonoimmassa tapauksessa portaatkin käyvät! Treenistä tulee portaiden myötä entistä rankempi, mutta go for it!

Psst…
Mua on mahdollista tulla moikkaamaan Skanssin Kauppakeskukseen tulevana lauantaina 15.8 klo 10-10.30, joten tulkaapa ihmeessä paikalle tarttumaan hihasta kiinni!

Pauliina

8 vastausta artikkeliin “Tehokas mäkitreeni”

  1. 10 x 30 s mäkiveto ja kävellen alas 90 s ja viimenen veto niin pitkä kunnes jalat hyytyy ( ja hymy :P). Inhottavan tehokasta

    • No hello Terppa mikä treeni! Nyt lähtee ehdottomasti kokeiluun, oli sen verran tehokkaan kuulloista! 😀 Toi hymy ei meikäläisellä kauheen usein hyydy, mutta taidanpa uskoa mitä sanoit… Lähden ainakin testaamaan miten pitkälle se hymy riittää, jaloista puhumattakaan 😀

  2. Portaita tulee kyllä juostua mut mäkiä ei 😛 Hyvät vinkit kyllä postauksessa mäkispurttailuun, taidanpa ehkä sittenkin alkaa kokeilemaan..

    • Portaatkin on loistavat! Aina kannattaa kokeilla ja mäkitreeneistä saa aina luotua omanlaisensa ja pystyy helposti muokkaamaan treeniä, niin ei kyllästy ollenkaan 🙂

  3. Kiva tällainen postaus jossa lyhyt treenivinkki, niitä kaipaa aina välillä kun oma mielikuvitus loppuu! Tosin itse kuulun mäkitreenien inhoajiin 😀 mutta eikö se niin ole että mikä tuntuu vaikeimmalta kehittää eniten

    • Kiitos kilokankku 😀 Kannattaa joskus kokeilla, mäkin löysin sen rakkaus-suhteen sen alkuvihan jälkeen 😀 Ja juurikin noin miten sanoit, kun uskaltaa poistua omalta mukavuusalueelta, se kehittää eniten, JEIJ, oikea asenne! 😀

  4. Just tein eilen ekaa kertaa ikinä mäkitreeniä ja tuntu että keuhkot räjähtää pellolle, haha 😀 pikku mäki oli enkä juossu ku 6 kertaa ylös ja olihan se kamalaa mutta ei se vikaksi kerraksi jääny 😛

    • Hahahh ihana Christina! Loistava sissi-asenne 😀 Noin sen kuuluukin olla! Ja siitä se lähtee, ei tarvii olla iso tai pitkä mäki, pienikin riittää, kyllä siinä tuntumaan saa ja keuhkotkin räjäytettyä, jos täysillä vetää 😀 On se kumma miten masokistipakko noista mäkitreeneistä tulee, haha.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta